جهت مشاهده توضیحات کلیک کنید.

آموزش رندرینگ از نمای عقب خودرو بوسیله مارکر و پاستل

سلام به همراهان همیشگی نقش نگار
امروز قصد داریم نحوه راندو کردن یک اتومبیل به وسیله ابزارهای رنگ آمیزی مارکر،پاستل و گواش را به شما عزیزان نمایش دهیم . این آموزش بسیار مفید توسط جناب آقای برخورداری تهیه شده و با شیوه بسیار ساده اما حرفه ای به شما رندریگ این اتومبیل را آموزش می دهند.

 


ابتدا طرح ایده ای خود را توسط مداد بر روی کاغذ معمولی ترسیم میکنم و سعی می کنم تا تمام تناسبات و قوانین پرسپکتیوی را در این کار رعایت کنم

 سپس توسط روان نویسی ب ا نوک قلمویی ، خطوط اصل ی مورد نظر طرحم را پر رنگتر میکنم . تغییر هوشمندانه قطر خطوط در جاهای خاصی از آن ، همچنین استفاده از روان نویس های باریکتر تا قطر یک دهم میلیمتر در جاهایی که خطوط ما نازکتر میشود ، باعث میشود که کار ما ظرافت بیشتری داشته باشد و مشکی کردن ناحیه هایی از خودرو ، که اطمینان داریم تیره هستند نیز به زیبایی کارمان اضافه میکن د . خطوط باقیمانده مدادی را توسط مداد پاکن ، تمیز میکنم.

تا همینجای کار هم ، میشود این این کار را به عنوان یک اسکچ سیاه و سفید نگه داری کنیم ، اما من ترجیحا ادامه کار را ، با اسکن کردن همین تصویر ، و چاپ آن بر روی کاغذ مخصوص پرینتر ، معروف به کاغذ کوتد مات ادامه میدهم . این کار باعث میشود که اشتباهات احتمالی من در کار قابل جبران باشد ، و با پرینت مجدد کار ، حالتهای مختلف رنگ آمیزی در این طرح تجربه کنم. من در اینجا میخواهم انعکاس نور غروب آفتاب ، در رنگ نقره ای براق بدنه خودرو را نشان بدهم . میدانیم که رنگ آسمان در این موقع از روز آبی تیره است ، و به سمت افق از تی رگی آن کاسته میشود ، و نزدیک خط افق گاها آسمان به رنگ نارنجی در میآید.

برای ترسیم رنگ آبی آسمان از گچ پاستل آبی تیره استفاده میکنم ، و توسط لبه تیز یک جسم تیز ، مانند کاتر ، مستقیما بر روی جاهایی که میخواهم آسمان تیره تر باشد ، گچ پاستل را خورد میکنم و بع د از اون هم ، این خورده های گچ پاستل را توسط یک دستمال کاغذی تمیز بر روی کاغذ میمالم و پخش میکنم و در جاهایی که رنگ من روشنتر میشود ، باقی مانده اثر گچ پاستل را به سمت روشنی کاغذ میکشم ، تا رنگ من در آن ناحیه ها محو و کمرنگتر شود.

اگر ناحیه ای از کار ما ، بصورت ناخواسته توسط گچ پاستل رنگ شد ، براحتی توسط یک مدادپاکن تمیز میتوانیم آن ناحیه های تصویرمان را پاک کنیم . همچنین گاهی اوقات ، ترکیب چند رنگ از طیف آبی میتواند نتیجه بهتری در کار نهایی ما داشته باشد. به همین ترتیب هم رنگ نارنجی را در نزدیک انعکاس خط افق در بدنه طرح ، توسط گچ پاستل نارنجی رنگ ، مانند مرحله قبلی و رنگ آبی ، ترسیم میکنم و سعی میکنم که در این مرحله از کار ، پخش کردن این رنگ با دقت و کنترل بیشتر صورت بگیرد.

اگر ترسیم مارکر ( ماژیک ) شما ، با سرعت کم صورت پذیرد ، رنگ مارکر به اصطلاح بر روی کاغذ شما میدود و لبه های آن از مرزهای مورد نظرتان میگذرد. اگر هم دست شما متقاطع و با لرزش داشته باشد ، اثر آن به راحتی بر روی کاغذ شما میماند و کار شما جلوه ای حرفه ای نخواهد داشت. در کل این کا ر احتیاج به تبحر زیادی دارد و تمرین زیاد ، و درک صحیح از اثرات انعکاس های محیط بر روی بدنه خودرو دارد ، که بهتر

ین تمرین هم خوب دیدن تصاویر و عکس های مختلف است. در مرحله بعدی هم توسط مارکر خاکستری گرم شماره هفت ، جاهای دیگری از بدنه را تیره میکنیم که شامل انعکاس تیرگی های دوردست بر روی زمین بوده ، همچنین برای درک بهتر فرم بدنه ما ، طراحان معمولا با ترسیم سایه یک دیوار فرضی را بر روی سمت دیگر بدنه خودرو ، سعی میکنند که حجمهای برجسته و فرو رفته عناصر این خودرو را نشان بدهند . که در تصویر بعدی میتوانید آن را ببینید.

محل تلاقی خط افق را هم از پیش به صورت کمرنگ بر روی بدنه طرحم مشخص کرده بودم که در مراحل بعدی باعث سردرگمی من نشود. حال در مرحله بعدی توسط مارکر خاکستری گرم شماره پنج ، اقدام به رنگ کردن اثر انعکاس زمین بر روی بدنه میکنم . این کار باید با حرکت دست با سرعت و دقت در راستای حرکتی فرم کلی بدنه اتومبیلمان باشد.

در این مرحله من با حرکت های هوشمندانه این انعکاس ، سعی دارم که مفهوم دقیقتری را از حجم های طرحم را نشان بدهم. همچنین انعکاسهای دیوار فرضی و زمین هم در شیشه های خودرو را به رنگ مشکی درمیارم و سعی میکنم که ارتباط منطقی و پیوسته ای هم با انعکاسهای بدنه فلزی داشته باشد. ضمنا قطعات کرومی سپر و رینگ ها را هم ، در جایی که انعکاسی از آسمان خواهد داشت ، توسط مارکری به رنگ آبی روشن رنگ میکنم. حال توسط مارکر خاکستری گرم شماره پنج ، انعکاس رنگ زمین را هم بر روی همان قطعات کرومی ترسیم میکنم و اثر سایه خودرو را هم در سمت دیگر با رنگ مشکی نشان میدهم و سایه بلند و کشیده میتواند در ایجاد حس غروب خورشید به ما کمک کند.

در مرحله بعدی هم چراغهای خطر عقب را توسط ماکر قرمز ، بعلاوه سایه هایی توسط مارکر خاکستری گرم ، ترسیم میکنم . همچنین انعکاس اجسامی در دوردست را که میتواند مثلا انعکاس کوه ها و یا ساختمانهایی در دوردست باشد را توسط روان نویس با نوک قلم مویی ، مابین اثر زمین و آسمان در قطعات کرومی و همیچنین در جاهایی از بدنه ترسیم میکنم که به حس طبیعی تر شدن کار نهایی ما کمک بسزایی میکند.

در نهایت هم نوبت میرسد به روشنایی ها و انعکاس های منبع نوری ما که توسط یک قلم موی باریک و گواش سفید ، در جاهایی از بدنه که لبه های تیز به سمت م نبع نوری داریم ترسیم میشود. اما پیش از آن من لبه های درزهای دربهای خودرو را در نقاطی که تیره هستند را توسط مداد پلیکروم سفید ، روشن میکنم تا به زنده تر شدن عناصر طرح مورد نظرم کمک بکند. البته روشنایی لبه گلگیر ها در تصویر نهایی در نرم افزار فتوشاپ ، بعد از اسکن مجدد تصویر Lens Flare توسط فیلتر بوجود آمده است. کل این مراحل ترسمی برای من سه ساعت زمان برد و شما هم میتوانید با تمرین و تلاش ، براحتی تصورات خودتان را در طراحی خودرو به ترسیم درآورید. برای همه شما آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.

سپاس از آقای برخورداری

آموزش خرید از نقش نگار

جهت مشاهده آموزش سفارش محصولات سایت اینجــــــــا کلیک کنید

لینک ثابت و کوتاه مطلب : http://www.naghsh-negar.ir/?p=7746

لینک دانلود

پسورد:

منبع :

نکته بسیار مهم:جهت بحث و تبادل نظر به انجمن سایت مراجعه نمایید.

نکته1 :جهت استفاده از فایل های فشرده از نرم افزار WinRar استفاده نموده و به پسورد هر فایل توجه نمایید.

نکته2 :جهت آموزش استفاده از نرم افزار Winrar اینــــــــــجا کلیک کنید

نکته3 :در صورت بروز هرگونه مشکل در لینک دانلود از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما در ارتباط باشید

نکته4:جهت استفاده از لینک های غیر مستقیم سایت و نحوه دانلود از Hotfile اینجـــــــــا کلیک کنید.

درباره سیروس برادران

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشوذفیلدهای الزامی علامت دار شده اند *

*

*

code

رفتن به بالا
ورود به انجمن نقش نگار مرجع معماری و عمران
 فروشگاه معماری ایرانیان